Recension: LdB Touch of Sensation Hand Cream

LdB Touch of Sensation Hand Cream i doften Soft Cotton & Cherry Blossom är en superbillig handkräm (kostar cirka 29 kr), som med bomullsfröolja, extrakt av körsbärsblommor och vitaminer ska vårda och mjukgöra både händer och naglar. Den utger sig inte för att vara något superspeciellt och extraordinärt, vilket jag gillar då det annars lätt kan bli plattfall.
 
Jag gillar den här handkrämen; den är väldigt lätt i konsistensen och sjunker fort in i huden. Den återfuktar och mjukgör bra, men jag tror inte den kommer vara tillräckligt tjock och återfuktande för mig i vinter. Dock är den precis lagom för mig nu under sommarhalvåret. Jag har upplevt att mina naglar har blivit finare och växt ut bättre; det kan vara inbillning men det har hänt under perioden då jag använt denna handkräm, så det skulle kunna vara den.
 
Den luktar också väldigt gott, något jag faktiskt tycker är väldigt viktigt vad gäller handkrämer. Tycker jag inte om doften köper jag inte om produkten om den inte är extremt bra på andra sätt. Den här handkrämen luktar väldigt fräscht, jag kan inte avgöra om det luktar körsbär men fräscht och gott är det i alla fall! 
 
Totalt sett är det en handkräm som återfuktar lite lagom, sjunker in fort i huden och luktar fantastiskt! Dessutom får man mycket för pengarna (100 ml/ 29 kr). Anledningen till att den inte får högsta betyg är att den antagligen inte kommer vara tillräcklig när det blir lite kallare ute.
 
 
 
4 av 5 poäng - skön handkräm som luktar gott, men antagligen inte kommer vara tillräcklig i vinter
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0