I min necessär

Nu har jag precis kommit hem från några superhärliga spa-dagar, och jag hade ju självklart med mig en necessär med smink och skönhet! Själv älskar jag att läsa sådana här inlägg, så jag tänkte att nu ska jag med göra ett! Min necessär är från när jag började prenumerera på Solo, och är faktiskt rätt bra. Här har vi produkterna, bara det allra nödvändigaste:
 
Hudvård:
The Body Shop Cranberry Joy Hand Cream: Typ världens mest god-doftande handkräm! Det är denna jag använder för tillfället, så därför fick den hänga med. Den är riktigt bra också, och väldigt liten och smidig att ta med sig.
 
Cheesebrough Klover Vaseline: Har använt det här på läpparna varje kväll i säkert ett år, det är en jättedryg produkt! Försöker nu ta slut på den, men det är ett helt okej läppbalsam.
 
The Body Shop Mango Body Mist: Nyinköpt body mist, och eftersom den är så ny så tog jag självklart med den. Den luktar väldigt gott och fruktigt, och håller bra för att vara en mist.
 
Nivea Pearl & Beauty Anti-Perspirant: Ja, vad ska jag säga? Deon jag använder just nu åkte ju med såklart, vill inte gå utan deo! Älskar doften av den här!
 
Bassmink:
Som sagt tog jag bara med det allra nödvändigaste (vi var bara borta en natt) så skippade primer och bronzer, men resten åkte med.
 
MAC Pro Longwear Foundation: foundation kände jag att jag ville ha, särskilt eftersom vi gick på fin restaurang på kvällen. Tycker verkligen om denna foundation, kanske att jag gör en review på den någon gång!
 
Maybelline Fit Me Powder: för att sätta foundation och concealer och matta ner, dock tänkte jag inte riktigt och tog inte med någon puderborste haha! Menmen, det finns ju faktiskt en puderpuff i den här, så det fick funka.
 
Rouge (från tidning): tog mitt minsta rouge för att det skulle bli smidigt, och det blev detta. Det är fint, men tyvärr är det väldigt dåligt pigmenterat.
 
Viva la Diva 3 In One Concealer: min nya concealer tog jag med mig, har börjat tycka om den här riktigt mycket! Min concealer från E.l.f. har tyvärr fått stå orörd sen den här flyttade in.
 
Ögon:
MAC Stroke Of Midnight Eyes Warm: superbra palett att ta med sig; här har jag mina ögonbrynsskuggor, min favvo-highlighter och fina färger att skugga in ögonen med. Det gjorde det jättesmidigt, behövde ju bara ta med mig en palett!
 
Svart kajal (från tidning): tog med denna för att kunna tightlinea min övre fransrad. Älskar att göra det, fransarna ser så mycket fylligare ut!
 
Isadora Inliner Kajal Blonde: en favvo-produkt som jag använder i princip varje dag, så det var självklart att den skulle med! Att lägga den här på nedre vattenlinjen gör att man ser sjukt mycket piggare och fräschare ut.
 
Maxfactor Masterpiece Max Mascara: tyckte min lilla provförpackning på den här mascaran kändes enkel att ta med. Dessutom är den väldigt bra, men nu börjar den ta slut.
 
Penslar:
Platt från Yves Rocher: pensel att packa på skugga över hela locket med. Använde denna till den guldiga färgen i MAC-paletten!
 
Kicks Professional Blending Brush: sotade ut den mörkbruna skuggan i globlinjen med denna. Tyvärr är den lite sticksig, men annars är den bra.
 
Lindex Foundation Brush: vanlig, platt pensel att applicera foundation med.
 
Rougeborste från ett kit: en väldigt mjuk och bra rougeborste som jag använde till det tyvärr rätt så opigmenterade rouget.
 
Mascaraborste från Isadora: hade sist men inte minst med mig en tvättad mascaraborste som jag använder till att borsta igenom brynen med. Funkar riktigt bra faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0