Garnier 5 Sec Perfect Blur Primer

Garnier 5 Sec Perfect Blur, ca 140 kr

Jag antar att jag inte är den enda, men jag tycker det är lite svårt att bedöma hur en primer fungerar. För den är ju ändå osynlig, eller hur? ;) Effekten är inte direkt supertydlig, men den finns ändå där. Dessutom är det här den första primern i fullstorlek som jag provar. Därför gör jag inte en riktig recension på denna (inte än i alla fall) utan skriver bara lite allmänt om den. Men jag tycker ändå jag ser en viss skillnad i min hy! För det första är känslan på hyn väldigt skön när man har den här primern på, man blir silkeslen och hyn slätas ut. Det här med att man blir jämnare i huden syns faktiskt, fast självklart inte lika tydligt som när man använt till exempel en foundation. Sminket glider på lätt också, till exempel när man tar concealer så smälter den in i huden väldigt bra.
 
Perioden innan jag började använda den här hade jag inte haft så mycket produkter i mitt ansikte (bara foundation) så jag tänkte inte så mycket på hållbarheten på sminket, vilket en primer ska hjälpa till med. Men så provade jag en dag att inte använda den här, utan bara alla andra basprodukter, och märkte stor skillnad! På eftermiddagen kollade jag mig i spegeln och tyckte att speciellt min näsa såg himla blank och glansig ut. Jag kände mig faktiskt ganska 'gojsig'. Då insåg jag att det måste varit för att jag inte hade primer den dagen, och att jag inte hade insett tidigare hur bra Garniers primer var gällande hållbarheten. När jag har primern på så tänker jag helt enkelt inte på om jag är glansig, eftersom jag inte är det, vilket jag har gjort en del förut. Ni vet när man oroar sig för om man ser ut som en lampa i ansiktet, haha? Det gör jag inte när jag använder den här i alla fall!
 
Om jag ska säga något negativt med den här så är det att man får en hal känsla även på händerna när man applicerat. Det är väl oundvikligt antar jag, och det är inte kladdigt men den är lite jobbigt när man ska få upp fler burkar och tuber.
 
Så om det här hade varit en recension så hade den nog fått ett rätt högt betyg, för jag tycker verkligen om den! Jag har som sagt bara lite svårt att bedöma den, men det här är definitivt en primer jag skulle rekommendera!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0