Neutrogena Visibly Clear

Neutrogena Visibly Clear 2-in-1 Wash Mask, 69 kr på apotek

Nu när min rengöring från Neostrata är slut så har jag fått använda annat som jag hittat i badrumsskåpen. Min syster använder den här från Neutrogena som är en rengöring och mask i ett, och jag bestämde mig för att prova den. Än så länge tycker jag verkligen om den! Den är väldigt fräsch i doften och känslan. Det är svårt att förklara, men ansiktet "andas" liksom fräscht när man har sköljt av den, haha! 
 
Den har som små, små mini-peelingkorn i sig vilket jag gillar väldigt mycket! Ansiktet blir liksom helt rent utan att bli irriterat av för hårda peelingkorn. Alltså kan man använda den varje dag. Dock kan den riva upp om man har en finne som precis håller på och läker, så om man vill undvika det kanske man ska ta en paus med en annan rengöring bara medan huden läker sig. Har inte provat den här som mask än, men ska försöka göra det snart! Jag blev jättesugen på att prova Neutrogenas Pink Grapefruit nu också; eftersom den här är så fräsch så tror jag att grapefruktdoften är ännu fräschare!
 
 

Kommentarer
Postat av: therese

jag använde neutrogena, den med för black heads, med stora orange korn.. Använde den i 2 veckor för några år sedan. Det skulle jag aldrig ha gjort. Jag fick jätte finng hy och jag såg ut som utsidan på en ostbulle i huvudet. Det gick så långt att jag fick använda antibiotika för att huden skulle läka.. Idag 5 år senare kan jag fortfarande se spår efetr skadan.. Så jag rekommenderar inte deras produkter från neutrogena

Svar: Oj, det lät inte kul! Jag förstår att deras produkter inte alls passade din hy, men än så länge tycker jag faktiskt den här rengöringen (den du hade var nog någon annan) funkar för mig, jag har använt den förut också. Dock insåg jag att det inte direkt är några peeling-korn i den här rengöringen, utan det är bara en liten, liten skrubbande effekt. Som sagt så är det inte alls bra att det inte funkade för dig, men jag kommer fortsätta använda den här och se hur min hud reagerar, men jag ska vara lite försiktig efter det du berättade.
BeautyBySoffy

2014-01-06 @ 14:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0