Glöm inte SPF på läpparna!

Åh vad jag stör mig på kanterna som hamnar runt... någon som vet var man kan göra snygga kollage?

Det är viktigt att inte glömma att skydda även läpparna när man är ute i solen, något man för det mesta kanske inte tänker på. Själv har jag aldrig bränt läpparna, men av vad man hör låter det inte kul... Något som får mig motiverad att "orka" använda solskydd även på läpparna är att tänka på att läppstift och läppglans inte alls kommer se lika fina ut på brända läppar. Det känns ju inte roligt att sminka läpparna om de är alldeles fnasiga och sönderbrända, eller hur? För att få in rutinen, så använd ditt solskydd till läpparna istället för ett läppbalsam när det är dags att återfukta.
 
Det finns många läpprodukter med SPF i, inte bara klassiska läppbalsam. Prova läppstift och läppglans med SPF i om det känns roligare! Här är några tips:
 
  • Försvarets Solskydd SPF 30, 49 kr
  • Hawaiian Tropic Lip Gloss SPF 25, 59 kr
  • Nivea Lip Care Sun Protect SPF 30, ca 35 kr
  • E.l.f. Mineral Moisturising Lip Tint SPF SPF 8, ca 40 kr
  • Clinique Long Last Glosswear SPF 15, ca 160 kr
  • Deborah Milano Red Lipstick SPF 15, ca 120 kr
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag brukar använda www.ipiccy.com, den sidan är rätt bra tycker jag :))

Svar: Tack, då ska jag prova den! :)
BeautyBySoffy

2014-07-02 @ 23:06:12
URL: http://bellaschytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0