Benefit The POREfessional

Benefit The POREfessional Primer, ca 220 kr
 
Jag måste säga att jag tyvärr är besviken på den superhajpade primern The POREfessional från Benefit. Jag fick ett litet prov i en Glossybox som jag nu har testat några gånger, och det har räckt ganska länge faktiskt så det är bra. Jag hade väldigt höga förväntningar på den eftersom den är så omtalad och dyr, men jag tycker inte den gör så mycket på min hud. När jag applicerar den märker jag ingen direkt synlig ihopdragande effekt av porerna eller någon utslätning, och jag tycker heller inte den lämnar någon jättemjuk yta. Båda dessa saker gör min primer från Garnier som är betydligt billigare.
 
Hållbarheten av sminket tycker jag känns som med vilken annan primer som helst; jag blir lite glansig framemot eftermiddagen trots allt. Det känns som att jag lika gärna kan köpa en billigare primer som faktiskt ger bättre resultat, så lite besviken är jag allt och jag skulle inte betala över 200 kr för den här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0