Urban Decay Naked 2 Swatches!

Minns ni fortfarande att jag äntligen har köpt en Naked 2-palett? Det var länge sedan jag fick hem den, men jag har inte haft tid eller motivation att göra swatches. Idag hade jag dock det, så nu kommer de äntligen!
 
Foxy, Half Baked, Bootycall och Chopper.

Tror jag kan alla namn utantill, haha! ;) Det här är i alla fall de fyra första färgerna, mer åt det ljusa neutrala hållet. Foxy tycker jag är perfekt att ha som utjämnare över hela ögonlocket och under brynet, Half Baked är riktigt fin men jag använder inte guld så ofta av någon anledning, får börja göra det!
 
Bootycall gillar jag också, den är super som highlight i inre ögonvrån eller att ha över hela locket, och Chopper har jag inte använt så mycket än, men det ska det bli ändring på!
 
Tease, Snakebite, Suspect och Pistol.

Tease har blivit en riktig favorit! Den är såå fin och enkel att ha i globlinjen till vardags, det går fort och blir snyggt! Eftersom den är matt så blir det heller aldrig för mycket. Snakebite funkar också bra i globlinjen, och eftersom den är skimrig kan den passa bättre till lite festligare tillfällen (men även till vardags så klart). 
 
Suspect är sjukt krämig upptäckte jag nu när jag gjorde swatches, den känns typ som kräm! Den är riktigt fin att ha över hela locket, tillsammans med Snakebite. Sista färgen här är Pistol, och jag måste verkligen bli bättre på att använda grå skuggor, man fastnar lätt i de bruna tonerna. Den är i alla fall också fin (alla är det!) och metalliskt skimrig.
 
Verve, YDK, Busted och Blackout.

Verve är precis som Bootycall väldigt fin som highlight och över hela locket, väldigt fin färg med mer skimmer och metallisk finish till sig än Bootycall. YDK måste jag nog säga är min favorit ur hela paletten, även fast det inte är den jag använder mest. Den är otroligt fin! Färgen är svår att bestämma och få fram på bild, men den är liksom lite lila-brun-grå nästan, älskar den! 
 
Busted är riktigt läcker tillsammans med YDK, mums på den kombon! Och Blackout, herregud vad pigmenterad denna matta svarta skugga är! Riktigt, riktigt bra skugga som även kan användas som eyeliner.
 
Jag känner att jag bara har hyllat alla färger, men jag kan inte göra nåt annat! De är bra pigmenterade och verkligen superfina! Jag är så nöjd med den här paletten, färgerna är naturliga och passar till vardags, och jag är ganska säker på att jag nån gång kommer införskaffa 3:an också! ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: RMCK - en skönhetsblogg

Åh, blev verkligen imponerad av pigmenten i den svarta skuggan!! :)

Svar: Det blev jag med första gången jag testade! Riktigt bra skuggor :)
BeautyBySoffy

2014-03-30 @ 21:29:24
URL: http://rmck.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0