E.l.f. Baked Eyeshadow Burnt Plum

Hmm, mysko att färgerna ser så olika i förpackningen och på swatchen... Kan bero på att jag ljusat upp bilderna lite, men jag skulle säga att den egentligen ligger nånstans däremellan färgmässigt!
 
I alla fall, som ni ju ser så tänkte jag idag visa min nya E.l.f. Baked Eyeshadow i färgen Burnt Plum. Har spanat in de här skuggorna ganska länge, tycker de allmänt ser ut som fina produkter, men har särskilt tittat lite extra på just denna färg. Lila är såå extremt fint i ögonmakeuper, särskilt på hösten och särskilt till gröna ögon. Vilket inte alls stämmer just nu, varken årstiden eller ögonfärgen... Hehe, jag kunde inte låta bli att köpa den ändå! Jag har provat denna en gång än så länge, och jag tycker faktiskt att den passade riktigt bra till mina blåa ögon också. Men tänkte ändå att jag skulle försöka ragga upp några med gröna ögon att sminka så jag får se den där vackra kontrasten, haha! ;)
 
Som jag sa gillar jag verkligen färgen; den är sådär dovt plommonlila. Kanske att jag hade önskat den lite mer mörk och pigmenterad, men det kan man nog bygga upp. Tycker den gör sig väldigt snygg ihop med E.l.f. Matte Lip Color i Tea Rose, som jag använde i den här looken. Än så länge gillar jag den, men jag återkommer antagligen med en recension när jag provat den i olika looker och sett hur hållbarheten är! :)

Kommentarer
Postat av: dite

men åh vilken underbar färg på ögonskuggan!

Svar: Ja den är verkligen jättefin! :D
BeautyBySoffy

2014-04-12 @ 00:35:18
URL: http://affys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0