Månadens Tomma: Mars

Här kommer Månadens Tomma för mars, lite sent men ändå. Vissa av grejerna har jag yttepyttelite kvar av, men de tar snart slut och jag kände att det var lika bra om de fick vara med den här månaden. :)
 
Hår:
 
Batiste Dry Schampoo Coconut & Exotic Tropical

Ett bra torrschampo som ger både volym och fräschar upp håret. Med vissa torrschampon kan jag nästan känna mig äckligare när jag använder det än innan (eftersom håret liksom blir lite nedtyngt och "kladdigt"), men så känner jag inte med detta. Luktar supergott också!
 
Wella Schampoo Normal

Ett helt vanligt standardschampo som gör vad det ska: rengör håret. Luktar fräscht också, inget speciellt men ett helt okej schampo. Har även använt det till mina borstar, vilket har funkat.
 
Waterclouds Volume Schampoo

Det här är ett lite dyrare salongsschampo som ska ge volym, och ärligt talat vet jag inte om jag direkt har märkt någon skillnad. I och för sig har jag inte kollat så noga heller, haha! Schampon tycker jag inte är så intressanta, utan rengör de mitt hår och doftar gott så är jag nöjd. Tycker nog nästan att det från Wella luktar godare, och är mycket billigare, så jag kommer nog inte lägga pengarna på det här igen.
 
Goldwell Dualsenses Color Extra Rich 60 Sec Treatment

Typ världens längsta namn! Jag är faktiskt ledsen över att den här inpackningen är slut... Även fast den är till för färgat hår har den fungerat på mig, och den mjukgjorde och luktade jättegott. Det bästa var att den bara skulle sitta i en minut, supersmidigt! Nu när den är slut har jag tyvärr blivit dålig på att använda inpackning eftersom mina andra ska sitta i så länge.
 
 
Kropp:
 
Nivea Pearl & Beauty Anti-perspirant

Jättebra deo som jag har haft en massa gånger, fast i roll-on-form. Denna gång tänkte jag att eftersom jag älskade doften på mina roll-ons av den här och föredrar sprutdeos, så kunde jag köpa sprutdeon i samma doft, och jag tyckte verkligen om den!
 
The Body Shop Peppermint Cooling Foot Lotion

En vanlig fotkräm som var väldigt fräsch och mjukgörande. Dock inte direkt djupt återfuktande, men mjukgörande på ytan i alla fall. Den räckte väldigt länge och jag gillade den, men vet inte om jag kommer köpa om den.
 
The Body Shop Peppermint Cooling Foot Spray

En uppfräschande fotspray som ska svalka av fötterna. Och visst, det gör den väl, men det är inte någon radikal uppfinning direkt. Den känns snarare ganska onödig, och jag skulle inte lägga pengarna på att köpa en ny.
 
The Body Shop Cranberry Joy Hand Cream 

Jag har aldrig blivit besviken på TBS's handkrämer, och inte heller denna gång! Vi kan ju diskutera doften först; såå god! Kan ligga och sniffa på den när jag ska sova, haha. Den luktar verkligen jättegott och jag hoppas att den här doftserien kommer tillbaka nästa jul. Krämen i sig är återfuktande och mjukgörande, jättebra!
 
L'Occitane Dry Skin Hand Cream

Trodde verkligen att den här handkrämen skulle vara bra, men jag blev besviken. Doften är som en blandning mellan bebisblöj-rengöring (?) och tantbadrum. Hehe, inte så jättemysig doft, som ni kanske förstår. Och det hade väl varit okej om krämen varit bra, men det är den inte. Den mjukgjorde bara lite för stunden, men gjorde absolut inget för torrheten som redan fanns på mina händer. Recension finns här.
 
Ansikte:
Nivea Gentle Eye Make-up Remover

En helt okej sminkborttagning, inget extraordinärt men tar bort det mesta av sminket. Dock kan det finnas lite mascara och eyeliner kvar om man inte är jättenoga, men det kan man leva med om man tvättar bort det med vanlig rengöring efteråt. Den är i alla fall skonsam som den lovar, och luktar fräscht.
 
Exuviance Skin Caring Foundation

Suuperbra foundation som ni hittar recension på häär! Finns före-och efterbilder där. Den täcker och jämnar ut jättebra utan att kännas tung och tjock på huden, och man får den där flawless-finishen. Helt klart en favorit-foundation, som dock tyvärr är ganska dyr.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0