Månadens Tomma: Januari

Nu har januari slutat, och jag tänkte visa vilka produkter jag har tagit slut på den här gången. Ganska många faktiskt! Nu när jag inte har köpt något på länge så minskar faktiskt antalet produkter hos mig. Har redan nu några fler grejer som nästan är slut, men de kommer i nästa Månadens Tomma.
 
Kropp:
1. I love... Strawberries & Milkshake Shower Gel 

Jag har gjort slut på tre stycken shower gels denna månad, och I love... Strawberries & Milkshake är väldigt prisvärd. Den kostar ca 60-70 kr för 500 ml, så den räcker riktigt länge också. Det finns inte så mycket att säga om shower gels, jag tyckte den här gjorde rent bra och i början gillade jag lukten väldigt mycket. Dock tröttnar man lätt på den här sötsliskiga doften, så om jag ska köpa nåt mer från märket så kommer det bli i en annan doft.
 
2. Yves Rocher Organic Raspberry Shower Gel

Älskar den här shower gelen! Den luktar såå gott, sött hallon utan att bli för sliskigt! Den har liksom en lite syrligare doft som jag älskar. Det enda dåliga är att man måste hälla upp den eftersom den har skruvlock.
 
3. Lush Happy Hippy Shower Gel

Den här älskar jag också! Superfräsch doft av citrus. Den har en lite speciell konsistens, lite tjockare än en vanlig shower gel. På nåt sätt tycker jag att den försvinner lite väl fort på huden (?) men det kan vara något jag inbillar mig. Den är i alla fall väldigt fräsch, så kan absolut tänka mig att köpa om den!
 
Hår/händer/Naglar:
1. L'Oréal Elvital Conditioning Leave-in Spray

Det första balsamsprayet jag provade så jag har inte mycket att jämföra med, men den har en god doft och reder ut håret bra. Jag tycker inte det är supernödvändigt med leave-in spray, men ska jag köpa en ny kan jag tänka mig den här.
 
2. The Body Shop Sweet Lemon Hand Cleanse Gel

Jättefräsch handrengöring som jag använde innan jag sminkade mig, för att inte få bakterier i ansiktet. Alkoholen avdunstar snabbt in i huden så man blir torr fort, och lukten stannar kvar ett tag på händerna. Jag kan självklart tänka mig att köpa om den här, eftersom jag redan har gjort det haha! Köpte i Pink Grapefruit denna gång, tröttnade faktiskt lite på citrondoften.
 
3. Ginatricot Beauty Nail Polish Remover

Usch, den sämsta nagellacksremovern jag har testat! För det första är hålet så stort att man typ häller ut halva innehållet vid första användningen. Och sen när man väl använder den så tar den bort litelitegrann av nagellacket, resten lämnas kvar. Ska man ha en chans att få bort ett litet lager till får man hälla på en halvliter till. Ett tips: köp inte den här, även fast den är billig!
 
4. L'Occitane Cooling Hand Cream Gel

En ganska onödig handkräm faktiskt, som tur var fick jag den gratis. Den luktar citrus, väldigt fräscht, men känns mer som en handrengöring. Vad jag känner så återfuktar den inget, utan den bara sjunker in i huden och lämnar en citrusdoft. Inget jag kommer köpa igen.
 
Ansikte:
1. Elizabeth Arden Visible Difference Optimizing Skin Serum

Detta serum har jag inte sett nån effekt av eftersom jag testade det under så kort tid, men jag har ett eget inlägg om det häär. Det hade i alla fall konsistens mer som en kräm, och återfuktade ansiktet bra.
 
2. Vichy Liftactiv Serum 10

Det här är ju också bara ett litet prov, men ville skriva om det ändå eftersom jag gillade det väldigt mycket! Det har en gel-konsistens och återfuktar riktigt bra, bättre än Elizabeth Arden-serumet. Älskade den babylena huden jag fick!
 
3. Neostrata Spot Treatment Gel

Det här är en gel man lägger på enskilda finnar för att få bort dom, och jag tycker den funkade bra. Dock är Neostrata väldigt dyrt, så jag vet inte om jag tycker den var så bra att jag kommer köpa om den.

Kommentarer
Postat av: MATILDA

vad mycket bra tips man fick =)!

Svar: Vad kul att du tycker det! :D
BeautyBySoffy

2014-02-03 @ 13:00:21
URL: http://matildays.forme.se
Postat av: Mima

Åh vad roligt det är med Månadens Tomma-inlägg! I dem får man enskilda personers egna åsikter och det gillar jag :)

Svar: Kul att du gillar inläggen, då känns det roligare att göra dom! Och jag håller med dig, man får väldigt många förslag på nya produkter, eller på vad man inte borde köpa. :)
BeautyBySoffy

2014-02-04 @ 00:48:31
URL: http://mimedus.papper.fi
Postat av: Elin

Åh, jag har smygdoftat på Strawberries & milkshake några gånger. Den luktar ju sååå gott!

Svar: Jodå, i början luktar det gott haha. Men efter ett tag blir man faktiskt lite trött på den tyvärr. :/
BeautyBySoffy

2014-02-16 @ 11:53:27
URL: http://bokeh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0